Activitats
Anglès
Els infants s’introdueixen en la llengua anglesa a través del joc, motor del seu desenvolupament i aprenentatge. És important començar en edats primerenques, ja que té efectes positius en la intel·ligència i en altres aspectes de la vida.
Pensem que els nens són un gran potencial per l’aprenentatge de l’idioma i per aquest motiu treballem l’anglès des de ben petits, dediquem una hora al dia mitjançant fitxes, jocs ,música i diverses activitats segons l’edad.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/mp3-1.png)
Música
A través de la música l’infant sense adonar-se va aprenent progressivament a reconèixer el món que l’envolta amb un to festiu i juganer que proporcionen les cançons. La música forma part del dia a la llar, no només cantant i escoltant cançons, sinó també a través de; audicions, jocs de falda, instruments musicals, etc..
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2021/01/psico-2.jpeg)
Psicomotricitat
A la llar d’infants duem a terme una psicomotricitat vivenciada i psicodinàmica que s’estructura principalment a partir del la Pràctica Psicomotriu de Bernard Aucouturier.
El nostre objectiu principal és acompanyar i ajudar en la maduració global dels infants, a partir de la vivència del cos, i dins un marc de seguretat tant física com afectiva.
Partim del moviment i l’acció espontània del nen, del joc amb materials específics i amb la presència d’un adult en tot moment.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/profesor.png)
Experimentacions
Al llarg del curs realitzem moltes sessions d’experimentació amb materials diversos que atrauen l’interès dels infants: farines, sorres, pintures, flors, etc. Els infants s’inicien en l’observació i manipulació dels fenòmens que els envolten, observen el comportament dels materials, descobreixen les possibilitats dels seus sentits, els resultat de les seves accions sobre el material, experimenten sensacions i aprenen a distingir les qualitats dels diferents elements: suau, fred, brillant, dolç, salat, llefiscós, sec, humit, calent, etc.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/libro.png)
L’hora del conte
Els contes permeten descobrir i experimentar el poder de la ment i de la fantasia, la possibilitat de jugar amb el pensament, la possibilitat de posar en relació elements, fenòmens, coneixements, poder participar…
És una estona per relaxar-se, gaudir i alhora treballar emocions que els trasbalsen en la vida quotidiana, ja que contribueix a un coneixement millor d’un mateix i dels altres. Com també els valors com el respecte, l’empatia.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/patio-de-recreo.png)
Joc lliure
El joc lliure és una activitat essencial en l’aprenentatge cognitiu, emocional i motriu dels infants. Estimula la imaginació i dona als infants la capacitat de crear, gaudir i descobrir. Es caracteritza per la llibertat i la conducta espontània i voluntaria.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/lego.png)
Racons
Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Aprenen a treballar en equip i potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
A diferència del joc lliure que potència la individualitat, la expressió més naturals dels infants, ho valorem com a una bona via per créixer, adquirir coneixements i entendre el món que els envolta.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/seleccionando.png)
Panera dels tresors
Es una panera plena de materials diversos que conviden als infants a explorar jugant. Exploren els diferents materials i en escobreixen les característiques a través dels sentits, així amb els diferents objectes, i conèixer les diferents textures, pesos, formes, olors, sabors, diferents sons que es produeixen al sacsejar, colors, formes, grandàries…
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2021/01/heuristic.png)
Joc heurístic
El joc heurístic és una activitat de joc, destinada als infants entre els 12 a 24 mesos. Té dues fases: durant la primera, exploren el material i combinen uns objectes amb els altres; durant la segona fase, orientats pel mestre i d’una manera organitzada,recullen el material.
Potència les accions espontànies dels petits i contribueix a estructurar el pensament, el llenguatge, la relació personal i les accions dels infants.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/proyecto.png)
Projectes
Partim de l’infant com a protagonista de tota l’acció educativa, i respecta i atén les seves necessitats educatives, físiques i emocionals. La nostra prioritat és que les vivències de l’infant a l’escola bressol succeeixi en un ambient relaxat, de tranquil·litat, de benestar, de llibertat i respecte.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/excursion.png)
Excursions
A l’escola bressol fem sortides fora de l’escola que potencien el desenvolupament, la confiança en ells mateixos i el coneixement de l’entorn. Són sortides dirigides al grup 2-3 anys, que són els infants que motriument estan més preparats per sortir a passejar.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/comida.png)
Hort urbà a la Llar
L’hort urbà de la llar d’infants està molt actiu i els infants surten a cuidar-lo i prendre consciència de com va creixent. El nostre objectiu és apropar als infants a la realitat que els envolta, descobrir la natura i respectar el medi ambient.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/nadar.png)
Natació
Potencia el desenvolupament psicomotor de l’infant gràcies al fet que l’aigua augmenta les seves possibilitats de moviment, molt limitades en edats tan primerenques. S’enforteix el sistema cardiorrespiratori a causa del treball físic que comporta.
Ajuda al nadó a sentir-se més segur i a relaxar-se. La natació és una activitat esportiva i de caràcter voluntari. Es realitza dins l’horari de la llar d’infants a partir de l’any.
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/locion.png)
Massatge Nedons
El massatge facilita els vincles afectius, perquè inclou els elements principals per establir: el contacte amb la mirada, contacte amb la pell, somriure, sons, abraçades, carícies, respostes als estímuls. Mitjançant el tacte i la veu, s’enforteixen els vincles afectius entre els infants i la seva educadora.
Contacta’ns
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/logogen.png)
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/WhatsApp-Image-2020-02-07-at-14.25.44.jpeg)
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2020/02/WhatsApp-Image-2020-02-07-at-14.26.00.jpeg)
amb el suport del Departament d’Educació
![](https://d0a3.es/wp-content/uploads/2024/01/educacio_c3_color.jpg)