Activitats
Anglès
Els infants s’introdueixen en la llengua anglesa a través del joc, motor del seu desenvolupament i aprenentatge. És important començar en edats primerenques, ja que té efectes positius en la intel·ligència i en altres aspectes de la vida.
Pensem que els nens són un gran potencial per l’aprenentatge de l’idioma i per aquest motiu treballem l’anglès des de ben petits, dediquem una hora al dia mitjançant fitxes, jocs ,música i diverses activitats segons l’edad.
Música
A través de la música l’infant sense adonar-se va aprenent progressivament a reconèixer el món que l’envolta amb un to festiu i juganer que proporcionen les cançons. La música forma part del dia a la llar, no només cantant i escoltant cançons, sinó també a través de; audicions, jocs de falda, instruments musicals, etc..
Psicomotricitat
A la llar d’infants duem a terme una psicomotricitat vivenciada i psicodinàmica que s’estructura principalment a partir del la Pràctica Psicomotriu de Bernard Aucouturier.
El nostre objectiu principal és acompanyar i ajudar en la maduració global dels infants, a partir de la vivència del cos, i dins un marc de seguretat tant física com afectiva.
Partim del moviment i l’acció espontània del nen, del joc amb materials específics i amb la presència d’un adult en tot moment.
Experimentacions
Al llarg del curs realitzem moltes sessions d’experimentació amb materials diversos que atrauen l’interès dels infants: farines, sorres, pintures, flors, etc. Els infants s’inicien en l’observació i manipulació dels fenòmens que els envolten, observen el comportament dels materials, descobreixen les possibilitats dels seus sentits, els resultat de les seves accions sobre el material, experimenten sensacions i aprenen a distingir les qualitats dels diferents elements: suau, fred, brillant, dolç, salat, llefiscós, sec, humit, calent, etc.
L’hora del conte
Els contes permeten descobrir i experimentar el poder de la ment i de la fantasia, la possibilitat de jugar amb el pensament, la possibilitat de posar en relació elements, fenòmens, coneixements, poder participar…
És una estona per relaxar-se, gaudir i alhora treballar emocions que els trasbalsen en la vida quotidiana, ja que contribueix a un coneixement millor d’un mateix i dels altres. Com també els valors com el respecte, l’empatia.
Joc lliure
El joc lliure és una activitat essencial en l’aprenentatge cognitiu, emocional i motriu dels infants. Estimula la imaginació i dona als infants la capacitat de crear, gaudir i descobrir. Es caracteritza per la llibertat i la conducta espontània i voluntaria.
Racons
Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Aprenen a treballar en equip i potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
A diferència del joc lliure que potència la individualitat, la expressió més naturals dels infants, ho valorem com a una bona via per créixer, adquirir coneixements i entendre el món que els envolta.
Panera dels tresors
Es una panera plena de materials diversos que conviden als infants a explorar jugant. Exploren els diferents materials i en escobreixen les característiques a través dels sentits, així amb els diferents objectes, i conèixer les diferents textures, pesos, formes, olors, sabors, diferents sons que es produeixen al sacsejar, colors, formes, grandàries…
Joc heurístic
El joc heurístic és una activitat de joc, destinada als infants entre els 12 a 24 mesos. Té dues fases: durant la primera, exploren el material i combinen uns objectes amb els altres; durant la segona fase, orientats pel mestre i d’una manera organitzada,recullen el material.
Potència les accions espontànies dels petits i contribueix a estructurar el pensament, el llenguatge, la relació personal i les accions dels infants.
Projectes
Partim de l’infant com a protagonista de tota l’acció educativa, i respecta i atén les seves necessitats educatives, físiques i emocionals. La nostra prioritat és que les vivències de l’infant a l’escola bressol succeeixi en un ambient relaxat, de tranquil·litat, de benestar, de llibertat i respecte.
Excursions
A l’escola bressol fem sortides fora de l’escola que potencien el desenvolupament, la confiança en ells mateixos i el coneixement de l’entorn. Són sortides dirigides al grup 2-3 anys, que són els infants que motriument estan més preparats per sortir a passejar.
Hort urbà a la Llar
L’hort urbà de la llar d’infants està molt actiu i els infants surten a cuidar-lo i prendre consciència de com va creixent. El nostre objectiu és apropar als infants a la realitat que els envolta, descobrir la natura i respectar el medi ambient.
Natació
Potencia el desenvolupament psicomotor de l’infant gràcies al fet que l’aigua augmenta les seves possibilitats de moviment, molt limitades en edats tan primerenques. S’enforteix el sistema cardiorrespiratori a causa del treball físic que comporta.
Ajuda al nadó a sentir-se més segur i a relaxar-se. La natació és una activitat esportiva i de caràcter voluntari. Es realitza dins l’horari de la llar d’infants a partir de l’any.
Massatge Nedons
El massatge facilita els vincles afectius, perquè inclou els elements principals per establir: el contacte amb la mirada, contacte amb la pell, somriure, sons, abraçades, carícies, respostes als estímuls. Mitjançant el tacte i la veu, s’enforteixen els vincles afectius entre els infants i la seva educadora.
Contacta’ns
amb el suport del Departament d’Educació